A közösségi média hatásai a weboldalakra
Egy nemrég közzétett médiakutatás szerint az üzleti világ számára mainstream eszközzé, azaz vezérfonallá vált a közösségi média, ami lassan egyre több feladatot vesz át a klasszikus médiakampányoktól. A legnagyobb közösségi portál amellett, hogy az átlagos felhasználónak a kapcsolattartásra és az üzenőfal böngészésére szolgál, a cégeknek, vállalkozásoknak egészen mást jelent. Sokan felteszik a kérdést maguknak, hogy közösségi oldalt vagy weboldalt üzemeltessenek.
Új marketing típus
Miután elkészült egy weboldal, nincs garancia annak sikerére megfelelő online marketing nélkül. Sok megoldás közül lehet választani, de semmiképp sem szabad kihagyni a közösségi oldalak nyújtotta marketing lehetőségeket. Egyre több vállalkozás használja már, és bizonyos célcsoportok, termékek és szolgáltatások esetén a sikerhez egyértelműen a közösségi médián keresztül vezet az út.
Egy üzleti vállalkozásnak mindig törekednie kell a megújulásra, és ezzel párhuzamosan az ismertség növelésére. Ez utóbbiban a social media, magyarul a közösségi média kampány lehet a segítségére minden terméket kínáló vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás számára, mely a közösség erejével teszi mindenki számára láthatóvá weboldalát, termékét vagy szolgáltatását. A közösségi média komoly hatással lehet egy vállalkozás weboldalára, és a megfelelő szakemberhez fordulva teljes mértékben pozitív irányba változhat a vállalkozás forgalma.
A Facebook előnyei és hátrányai
Fotók, videók, szövegek, és ami a legfontosabb, azonnali visszacsatolási módok vonják a közönséget a monitorok elé. A Facebook sok jó megoldással áll elő, remekül használható, és nagyon jól teljesítenek a remarketing hirdetések. Az emberek többsége nagyon sok időt tölt el ezen a felületen, tehát érdemes elgondolkodni, milyen előnyökre lehet szert tenni annak üzleti felhasználásával.
Az sajnos tévhit, hogy ingyenes. Persze az, egészen addig, amíg nem marketing célra használja valaki. Ingyenesen létrehozható egy üzleti profil, amit minimális technikai tudással lehet menedzselni, képeket, videókat, tartalmakat megosztani. De mit ér ez az egész, ha csak az üzemeltető látja? Szerencsére nem túl drága, eléggé költséghatékony módszerekkel lehet hirdetéseket létrehozni. Könnyedén beállítható a célcsoport, a kulcsszavak és a földrajzi megjelenés. Szinte minden megoldható már a Facebook segítségével, ami egy weboldalon.
Hátránya, hogy egyre többen kezdik megutálni, hiszen egyre több a reklám és a kéretlen tartalom. Főleg a fiatalok többsége új platformokat keres. Kutatások kimutatták, hogy manapság egyre kevesebb a lájkolók és az aktív felhasználók aránya, mint korábban. Ma már nem divat megosztani cégek akcióit, bejegyzéseit. Természetesen már erre is vannak új megoldások, miképp lehet kikényszeríteni mindezt a közösségi oldalak látogatóiból.
Szükség van egyáltalán weboldalra?
Természetesen igen, hiszen egy weboldal egyediséget és szabadságot ad. Sok lehetőség rejlik benne, és a teljes online marketing központja lehet. Az egyedi weboldalak fejleszthetőek, keresőoptimalizálhatóak, és kitűnően alkalmasak arra, hogy támogassák egy adott cég vagy vállalkozás üzleti céljait.
Sok vállalkozás a létező weboldalát teljesen elhanyagolja, és áttér a közösségi média nyújtotta lehetőségekre, jelentős tartalmat generál és az aktív közösségi jelenléttel nagy rajongótábort épít ki magának. Sokan úgy látják, nekik ez megfelelőbb, mint egy saját weboldal. Lehetséges, hogy bizonyos szolgáltatásoknál vagy termékeknél működik, de sok esetben nem lehet kizárólag a Facebook-ra támaszkodni. Miért is?
- Mivel sok a posztok száma, a Facebook algoritmusa is sokat változott. A céges oldalaknak nagyon kemény veresennyel kell szembenézniük, mert az organikus elérések száma nagyon alacsony. Nehéz olyan tartalmakat generálni, amik mágnesként vonzzák a megosztókat és a lájkolókat.
- A fiatalabb korosztály menekül a Facebook-ról, számukra az Instagram vagy a Pinterest sokkal vonzóbb, míg az idősebb korosztály sokkal több időt tölt a Facebook előtt. A fő kérdés az, hogy az adott vállalkozásnak ki a célközönsége, melyik korosztály. Könnyen előfordulhat, hogy minden erőfeszítés hiábavaló az üzleti közösségi oldalon, ugyanis a releváns olvasókhoz nem jutnak el a posztok, akciók, hirdetések.
- Nagyon kevés a személyre szabható lehetőség. Borítókép, profilkép, galéria, videók, poszt szövegek. Ennyiben ki is merülnek azok a lehetőségek, amit használni lehet a célközönség eléréséhez. Ez lényegesen kevesebb, mint amit egy weboldal kínál.
- Egy komolynak számító cég vagy vállalkozás rendelkezik weboldallal, és nem csak egy egyszerű Facebook oldalt üzemeltet. Az ügyfelek igénylik a részletes tájékoztatást, és sokkal megbízhatóbb a cégről alkotott összkép is. Persze a közösségi oldalakon is meg lehet jeleníteni ezeket az adatokat, de korlátozott lehetőségekkel. Egy szépségápolással foglalkozó cég ugyanarra a sablonra megy, mint egy pénzügyi befektetésekkel foglalkozó vállalat. Biztosak vagyunk benne, hogy a leendő ügyfelekben is felmerül majd, hogy ennek a cégnek miért nincsen weboldala?
Mi a megoldás?
A legjobb megoldás mindkét lehetőség párhuzamos alkalmazása. Szükség van egy jól felépített egyedi tartalommal és képi világgal rendelkező weboldalra, és mellette egy azt támogató közösségi megjelenésre. A kettő együtt tökéletes párosítás, és általuk sokkal nagyobb sikereket lehet elérni.