Egyedi weboldalkészítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

Hogyan tehetők hatékonyabbá az űrlapok?

Az űrlapok kiváló lehetőséget nyújtanak a látogatókkal történő kapcsolattartásra. A kapcsolatfelvételi űrlapok segítségével visszajelzéseket lehet kérni és kapni a látogatóktól a weboldal működésével vagy akár a forgalmazott termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. Nem utolsó sorban pedig akár megrendeléseket is lehet fogadni a segítségükkel, tehát egyértelműen az űrlapok az online üzletkötés egyik legfontosabb eszközei. Az űrlapok hatékonyabbá tétele egy fontos lépés a weboldalak működése és vállalkozások növekedése szempontjából.

2018-08-21
Hogyan tehetők hatékonyabbá az űrlapok?

Csak a szükséges mezőket, elemeket célszerű használni

Minél több kitölthető mezőből áll egy űrlap, annál kevesebben töltik ki. A felesleges űrlapmezők csökkentik a kitöltési hajlandóságot, vagyis csökken a konverziós ráta. A több mező azt jelenti, hogy a felhasználóknak is több időt kell eltölteniük annak kitöltésével. A többlet idő növeli az elkattintás lehetőségét, ezért minden esetben célszerű korlátozni az űrlap mezőket, vagy javasolt úgynevezett feltételes mezőket használni az információ megszerzéséhez. Minden látogató más ok miatt tölt ki egy űrlapot. Ami az egyik felhasználó számára elengedhetetlen, a másik felhasználó számára érdektelen. Ennek kiszűrésére érdemes minősítő kérdéseket használni, melyek különböző űrlapokra irányítják a felhasználókat a kérdésre adott válaszuk alapján. Ezzel biztosítható, hogy minden felhasználó az őt érdeklő témában töltse ki az űrlapokat.

Még abban az esetben is, ha a felhasználó ki akarja tölteni az űrlapot, a rossz tervezés, kivitelezés és használhatóság miatt úgy dönthet, hogy mégsem nem éri meg a fáradságot. Minden weboldaltulajdonosnak arra kell törekednie, hogy eltávolítsa a felhasználót zavaró tényezőket az weboldalán található űrlapokról, és megtalálja az egyensúlyt a kulcsfontosságú információk összegyűjtése, valamint az űrlap hosszúsága és használhatósága között.

Célszerű a kitöltést gátló elemeket kerülni

Bizonyos információk kérése hátráltatja, pontosabban sokszor megakadályozza az űrlapok kitöltését.

A Captcha használata minimálisra csökkenti az űrlapokon keresztül kapott spamek számát, mivel használatával igazolható, hogy a kitöltő valós személy. Azonban még mindig sokan használnak olyan Captcha-t, ahol egy adott egyszerű feladatot kell megoldani a továbblépéshez. Ez másodpercekkel megnöveli a kitöltési időt, ezért nőhet a felhasználók visszafordulási aránya. Azonban már van lehetőség úgynevezett láthatatlan Captcha használatára, ami megjegyzi a felhasználót, és csak akkor jelenik meg a számára, amennyiben nem érzi teljesen biztosnak, hogy a kitöltő valós személy. Ilyen például az ingyenesen használható Google reCAPTCHA.

A felhasználók nagyon érzékenyek a személyes adataik megadására. Ez különösen igaz akkor, ha a lakhelyükről van szó. Minél több személyes információt kér be egy űrlap, annál jobban csökken a kitöltési hajlandóság. Természetesen amennyiben a cím megadása elengedhetetlen, mint például egy termék megrendelése esetében, akkor ez a mező nem lesz befolyással a kitöltésre. Minden más esetben maximum a kitöltő irányítószámát, vagy a városának nevét javasolt megkérdezni.

A látogatók figyelmét könnyű elterelni az űrlapra oda nem illő információkkal. A kitöltéshez nem lényeges elemek eltávolításával javítható az űrlap konverziója. Nem javasolt lehetőséget kínálni a felhasználóknak arra, hogy kitöltés közben elnavigáljanak az űrlapról. Zavaró lehet az indokolatlan termékajánló és olyan olvasnivalók megjelenítése, amelyek nem illenek oda. Érdemes figyelni arra, hogy véletlenül se zavarja meg a kitöltést egy felugró ablak sem.

Egyértelmű jelzések

Mindenki hibázhat, ezért ha a kitöltés során az űrlapon hibásan töltöttek ki egy mezőt, azt egyértelműen jelezni kell a felhasználó felé, továbbá azt is, hogyan lehet kijavítani az adott mezőt a sikeres továbblépéshez.

A hatékony hibaüzenet jellemzői:

  • Udvarias: Minden esetben udvarias hangnemben kell kommunikálni a felhasználókkal, abban az esetben is, ha egyértelműen ők hibáztak
  • Segítőkész: Meg kell jelölni a hibát és a kijavításához szükséges lépéseket
  • Egyértelmű: Félreérthetetlen formában kell megjelennie a hibaüzenetnek annak érdekében, hogy a felhasználó gyorsan ki tudja javítani a hibát.

A sok mezőből álló űrlapok esetében a folyamatjelző sávok használatával megmutatható a felhasználóknak, hogy éppen hol tartanak az űrlap kitöltésében és még mennyi van hátra, mielőtt végeznének. Használatával csökkenthető annak kockázata, hogy a felhasználó az űrlap teljes kitöltése és elküldése előtt elnavigáljon az űrlapról.

Mobilbarát űrlap használata

Napjainkban az interneten böngészők több mint fele már mobileszközöket használ. Nemcsak a weboldalaknak, hanem az űrlapoknak is alkalmazkodniuk kell ehhez. Sajnos még mindig sokan elfeledkeznek erről, és emiatt sok felhasználó nem tudja mobilkészülékén kitölteni az őt érdeklő űrlapokat.

Amennyiben az űrlapok nem jelennek meg tökéletesen mobil eszközökön, akkor az adott webhelyre látogatók szinte biztos, hogy meg sem tekintik azt. Annak pedig, hogy egy űrlap miatt visszalátogassanak a weboldalra asztali számítógépről, minimális az esélye. Emiatt értékes konverziókat lehet veszíteni.

Az asztali gépekhez képest a mobileszközöknek korlátozott a szövegbeviteli képességük. Szerencsére napjainkban már számos olyan technológia megtalálható a telefonokon és tableteken, melyek megkönnyítik a felhasználók dolgát a kitöltés során. Azonban ezek használatához elengedhetetlen, hogy az űrlap maga is mobilbarát legyen.

Köszönőoldal használata az űrlapot kitöltése után

Az elsődleges cél, hogy a felhasználók kitöltsék az űrlapot, azonban egy egyszerű köszönőoldal használatával növelni lehet a felhasználói elköteleződést a cég irányába.

A felhasználó vette a fáradtságot, hogy kitöltse az űrlapot, a legkevesebb, hogy ezt megköszönjék neki. Ráadásul a köszönőoldal lehetőséget kínál további üzenet átadására, vagy akár csak egy hírlevél feliratkozási lehetőségre is.

Kapcsolódó kulcsszavak

# hatékony űrlapok

Kapcsolódó híreink

Miért fontos a rendszeres céges blogolás?

2018-02-11

Miért fontos a rendszeres céges blogolás?

Az internet nagy segítség lehet egy vállalat minden életfázisában, ha megfelelően használják. Segíthet elindulni, növekedni és a köztudatban maradni, azaz megőrizni a piacon elfoglalt pozíciót.

Hogyan írjunk minőségi céges blogot?

2018-04-30

Hogyan írjunk minőségi céges blogot?

A céges blogok fontossága ma már vitathatatlan, hiszen közelebb hozza az olvasókat a vállalkozáshoz, megkönnyíti a kommunikációt, és szakmai közösséget is épít.

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

2018-06-29

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

Sokan nem ismerik ezt a Google eszközt, pedig a segítségével könnyen figyelemmel kísérhető egy weboldal teljesítménye a Google találati listájában.

Kapcsolódó szolgáltatások

Weboldal készítés

Egyetlen vállalat, sőt még a legkisebb vállalkozás sem számíthat igazi sikerekre egy jól megtervezett weblap nélkül. A weboldalkészítés fontos minden vállalkozás életében ahhoz, hogy az online világban érvényesülni tudjon.

Tovább »

Keresőoptimalizálás

A seo a különböző keresőkből származó látogatói forgalom maximalizálásáért felel azzal, hogy minél jobb pozíciókat tesz lehetővé adott kulcsszavakra a találati listán. Tehát nem kérdés, keresőoptimalizálni kell a weboldalakat.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Mártírok útja 81/B. II. emelet 6. ajtó
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763