Hogyan érdemes használni az Instagram fiókot?
Az Instagram ma már a második legfontosabb közösségi média, leginkább a fiatalok (az Y generáció női tagjai) használják, ezért a modernebb, korral haladó cégek egyre inkább kezdenek megjelenni ezen az okostelefonokra optimalizált platformon is. A Facebook és a Twitter mellett a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal, amit 2012-ben felvásárolt a Facebook, és a saját oldalába integrálva könnyebben elérhetővé tette a felhasználók számára.
Miért az Instagram? A számok magukért beszélnek
Nagyon sok ember csak azért böngészi az Instagramot, hogy ihletet merítsen magának (akár csak a Pinterestet), hiszen rengeteg a jó minőségű kép és kreatív videó. A cégek esetében az Instagram a márka népszerűsítésében tud a legjobban segíteni. Az emberek 60%-a állítja, hogy gyakran keres és fedez fel új termékeket a közösségi oldalon. Sőt a legújabb frissítés óta már nem csak megtekinthetik, de gyorsan és biztonságosan meg is vásárolhatják az érdeklődők a feltöltött termékeket.
A legfrissebb adatok szerint több mint 25 millió üzleti profil található a hálózaton, és világszerte több mint 2 millió hirdető használja ezt a platformot az üzeneteinek megjelenítésére. Sok hazai cég még mindig csak a Facebook iránt érdeklődik, és eszébe sem jut kihasználni ezt a platformot, holott a Facebook látogatottsága folyamatosan csökken, az Instagram felhasználói bázisa pedig napról napra nagyobb.
Az Instagram olyan innovatív eszközöket kínál a cégek és vállalkozások számára, amelyek megkönnyítik az ügyfelek számára a kapcsolatfelvételt. Sokan rájöttek már arra, hogy mélyebb kapcsolatot tudnak kialakítani a felhasználókkal, mint bármelyik másik közösségi médiában.
Mire érdemes figyelni posztoláskor?
- Ismerni kell a célközönséget, a feltöltött jó minőségű képek nekik készüljenek. Fontos, hogy csak olyan kép vagy videó kerüljön fel az oldalra, amivel érzéseket lehet kiváltani a felhasználókból.
- Olyan videókat kell készíteni, amelyek szorosan kapcsolódnak a saját márkához. A statisztikák szerint a videók előnyösebbek a képeknél.
- A bejegyzések stílusa egységes, kreatív és egyedi legyen. Idézetekkel nagyon jól fel lehet dobni az olyan képeket is, amihez nincs mit hozzáfűzni.
- Ajánlatos minden közösségi médián azonos nevet használni, és induláskor azon az oldalon kell a legaktívabbnak lenni, ahonnan a legtöbb potenciális ügyfél vagy vásárló érhető el.
- A tartalom frissítése mellett időt kell fordítani a profil karbantartására is. A bio kitöltése legyen rövid és lényegre törő, lehetőleg a saját weboldalra mutató linkkel és tartalmas szöveggel.
- Amikor csak lehet, érdemes használni a geotag-et, a Stories-t és a @ jelet.
- A képfeliratok hossza maximum 125 karakter legyen, és optimálisan 5 hashtag-et érdemes megadni mellé. A legfontosabb szavak a szövegek elején szerepeljenek.
A Facebookon kívül is van élet
A Facebook a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi oldal. Mindenki számára elérhető, napi szinten jelen van rajta szinte mindenki. Jelenleg ezen a felületen érhető el a legnagyobb célközönség, de mégis nagyon sokan panaszkodnak, hogy a fizetett hirdetésekkel nem érnek el kellő számú felhasználót, vagy ha mégis, akkor pedig kevés a kattintás és a konverzió. Nekik mindenképp ajánlott kipróbálni az Instagram marketing célú felhasználását, hiszen megannyi lehetőség rejlik benne. Többen azt a taktikát alkalmazzák, hogy több Instagram fiókot hoznak létre és párhuzamosan üzemeltetik őket, ezzel külön-külön marketing csatornákat építenek fel az egyes üzleti célok megvalósítására.