Hogyan válasszunk kulcsszót?
Egy weboldal népszerűsítése komplex feladat. Úgy kell megszerkeszteni, hogy a fontosabb kulcsszavakra mindenki számára könnyen megtalálható legyen. A legfontosabb kulcsszavak megtalálása gyakorlatilag már keresőoptimalizálási feladat. A Google elindította az Adwords Kulcsszótervező eszközét, amely megváltoztatja a releváns kulcsszavak megtalálásának módszerét és idejét. De fontos észben tartani, hogy ezt a eszközt a Google alapvetően az Adwords hirdetők számára készítette, így vannak olyan funkciói, amelyek nem szükségesek a kulcsszókutatás során.
Google Adwords Kulcsszótervező
A kulcsszavak azok a keresőszavak, melyek segítenek elvezetni az internetezőket egy releváns weboldalra. A kérdés az, hogyan válasszuk ki a megfelelő fogalmakat, hogy egyértelmű legyen, mit szeretnénk bemutatni, megmutatni.
Számszerű adatok nélkül a megfelelő kulcsszavak kiválasztása nehéz feladat. Szerencsére a Google-nek van egy nagyon hasznos ingyenes eszköze, a Google Kulcsszótervező, aminek a segítségével minden olyan információ megszerezhető, ami a kulcsszavak kiválasztásához szükséges. Gyorsan meghatározható, mely kulcsszavakra van a legtöbb keresés, és percek alatt több száz kulcsszó-kombináció állítható elő.
A kulcsszókutatás lépései
- Fő kulcsszavak meghatározása
- Kapcsolódó kifejezések, másodlagos kulcsszavak keresése
- Szinonimák keresése
- Keresési mennyiségek meghatározása
- SEO rangsoroláshoz szükséges nehézségi értékek meghatározása
Szükség esetén bővíthető a lista, de ezek azok a pontok, amiket általában érinteni kell a sikeres kulcsszókutatás során. Ezt követően elkezdődhet a weboldal tartalmainak előkészítése és megírása.
Hogyan kell alkalmazni a kulcsszavakat a weboldalon?
- Egy vállalkozás kínálatában szereplő termékek gyakran tartalmaznak speciális megnevezéseket, márkaneveket, idegen szavakat. Rendszerint vannak releváns, magyar megfelelőik is, éppen ezért ajánlott inkább ezeket megjelölni kulcsszóként. A közismert nevek könnyebben eszébe jutnak az ügyfélnek is, így nem lesz tévedés.
- Az adott kulcsszavakat lehetőleg ragozva is, többféle formában kell elhelyezni a szövegkörnyezetben. A szöveg legyen értelmes, értékes információkkal lássa el a látogatót.
- Fontos szem előtt tartani, hogy nem a keresőrobotoknak, hanem az olvasóknak kell a szöveget írni.
- Nem szabad teljes szövegeket vagy bekezdéseket másolni más weboldalakról. Mindenképpen egyedi tartalmakat kell készíteni, mert a másolt szövegek miatt értéktelennek fogják minősíteni a keresők a weboldalt, sőt ki is tilthatják a keresési listából.
- Legyen egyensúlyban a kulcsszavak és a szöveg helyes aránya. Ne legyen zavaró az olvasónak a túlzott kulcsszóhasználat. Olyan szöveg kell, ami releváns az adott témára, segíti a látogatót a téma megértésében.
- Törekedni kell a szöveg élvezetes tagolására, érdemes alcímeket, felsorolásokat, képeket, táblázatokat használni. A fontosabb kulcsszavakat javasolt a címekbe rejteni.
- A tartalmak ne legyenek rövidek, de túl hosszúak sem. 2500–3000 karakteres szövegek írása javasolt .
A kulcsszavas szövegírás nem bonyolult feladat, nem kell különböző keresőoptimalizálási szoftverekkel mérni a kulcsszavak sűrűségét, csak a fenti szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Szövegírás
Legyen szó weboldalról, webáruházról, vagy bármilyen webes kommunikációról, elkerülhetetlen a megfelelő szöveg, szöveges tartalom elkészítése az üzenet, ajánlat hatékony elmagyarázásához, megértetéséhez.
Linképítés
Egy weboldal, webáruház ismertsége, tartalmának, értékesített termékeinek, szolgáltatásainak minősége, a látogatói vagy vásárlói élmény általában egyenes arányban van az oldalra mutató linkek számával.