Mire való az infógrafika és mikor kell alkalmazni?
Rohanó világunkban kevesebb ideje van az embereknek a hosszú cikkek befogadására. Erre a problémára jelenthet megoldást az infógrafika, amely vizuális eszközökkel világít rá a legfontosabb információkra.
Az infógrafika története
Nem meglepő, hogy az infógrafika első használata nagyon régre tekint vissza, ugyanis a történelem nagy tudósai, mint Leonardo da Vinci vagy Christoph Scheiner, gyakran készítettek megfigyeléseikről művészi kivitelezéssel infógrafikákat. Christoph Scheiner például a Nap mozgásával kapcsolatos kutatásainak eredményét mutatta be infógrafikák segítségével. Később az enciklopédiák továbbvitték ezt a hagyományt, Diderot és d’Alembert 1751-es enciklopédiája rengeteg illusztrációt tartalmazott. Az akkori világ működését szemléletes, könnyen felfogható infógrafikák segítségével mutatták be. Egy infógrafikának köszönhetően 1857-ben Florence Nightingale nővér meggyőzte Viktória királynőt arról, hogy fejleszteni kell a katonai kórházat. Az infógrafika szemléltette a sérültek számának alakulását a krími háborúban. A fogalom ma vált igazán divatossá, de egyáltalán nem új találmányról van szó. Az infógrafika szerves része az emberek életének, olyannyira, hogy 1972-ben a Pioneer 10 fedélzetén felküldték az első infógrafikát az űrbe. Ez az infógrafika a földönkívülieknek szánt üzenet, amely a Föld helyzetéről és az emberiségről tartalmaz információkat.
Milyen elemekből épül fel az infógrafika?
- Számokból, statisztikák adataiból
- Folyamatok ábrázolásából
- Hierarchiák szemléltetéséből
- Hálózatok bemutatásából
- Tények közléséből
- Fotókból és rajzokból
Az infógrafika előnyei
Idő spórolható meg a célközönség számára a szemléletes illusztrációkkal, ugyanis nem kell végigolvasniuk egy hosszabb cikket, termékismertetőt, vagy tanulmányt a legfontosabb adatok kinyeréséhez. Az infógrafika nagyon jól használható az egyes közösségi oldalakon, és könnyű megosztani, terjeszteni. A csatolt kép miatt az egyes bejegyzéseknél nagyobb aktivitást lehet elérni. Az emberek az információk nagy részét a látás útján szerzik be, amit az infógrafika nagy mértékben felgyorsít. Kimutatások igazolják, hogy az infógrafikában bemutatott tartalmakat harmincszor többen nézik meg. Belátható, hogy a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze.
Mire használható az infógrafika?
- Kutatási eredmények bemutatására
- Termékek összehasonlítására
- Könyvekben, kiadványokban illusztrációkhoz
- Rendszerek működésének egyszerűsített bemutatására
- Nehezen magyarázható kifejezések szemléltetéséhez
- Figyelem felkeltésére közösségi oldalakon
- Bonyolult folyamatok egyszerűsített ábrázolására
- Fogyasztók, felhasználók tájékoztatására
- Szezonális figyelemfelkeltő üzenetekhez
Miért fontos az infógrafika?
Kreatív megjelenést kölcsönöz, figyelemfelkeltő, és a cég vagy vállalkozás modern szellemiségét sugallja. Segítségével könnyebben értelmezhetőek az információk, ügyfélorientált tájékoztatást tesz lehetővé, megkönnyíti a memorizálást. Az infógrafika csak az elmúlt néhány évben kezdett elterjedni a Facebook és más közösségi oldalak fejlődésének hatására. Legyen szó adatok, gondolatok, fogalmak ábrázolásáról, kutatási eredmények bemutatásáról vagy termékismertetésről, az infógrafikával frappáns módon és a célközönség számára rendkívül szemléletesen mutatja be a lényeget.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Arculattervezés
Az emberek többsége vizuális, a képi megjelenési formák segítségével könnyebben kapcsolják egymáshoz a dolgokat. Sok esetben a külső jegyek és az első benyomás alapján döntenek az érdeklődők.
Logótervezés
Egy modern logó nem nagy és nem részletes, követi a letisztult formavilágot, hangsúlyos és ízléses. A logó több mint egy jelzés, képi aláírásnak tekinthető az üzleti világban, a brandépítés alapköve és az arculat mozgatórugója.