Egyedi weboldalkészítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

Mire való az infógrafika és mikor kell alkalmazni?

Rohanó világunkban kevesebb ideje van az embereknek a hosszú cikkek befogadására. Erre a problémára jelenthet megoldást az infógrafika, amely vizuális eszközökkel világít rá a legfontosabb információkra.

2014-08-07
Mire való az infógrafika és mikor kell alkalmazni?

Az infógrafika története 

Nem meglepő, hogy az infógrafika első használata nagyon régre tekint vissza, ugyanis a történelem nagy tudósai, mint Leonardo da Vinci vagy Christoph Scheiner, gyakran készítettek megfigyeléseikről művészi kivitelezéssel infógrafikákat. Christoph Scheiner például a Nap mozgásával kapcsolatos kutatásainak eredményét mutatta be infógrafikák segítségével. Később az enciklopédiák továbbvitték ezt a hagyományt, Diderot és d’Alembert 1751-es enciklopédiája rengeteg illusztrációt tartalmazott. Az akkori világ működését szemléletes, könnyen felfogható infógrafikák segítségével mutatták be. Egy infógrafikának köszönhetően 1857-ben Florence Nightingale nővér meggyőzte Viktória királynőt arról, hogy fejleszteni kell a katonai kórházat. Az infógrafika szemléltette a sérültek számának alakulását a krími háborúban. A fogalom ma vált igazán divatossá, de egyáltalán nem új találmányról van szó. Az infógrafika szerves része az emberek életének, olyannyira, hogy 1972-ben a Pioneer 10 fedélzetén felküldték az első infógrafikát az űrbe. Ez az infógrafika a földönkívülieknek szánt üzenet, amely a Föld helyzetéről és az emberiségről tartalmaz információkat. 

Milyen elemekből épül fel az infógrafika?

  • Számokból, statisztikák adataiból
  • Folyamatok ábrázolásából
  • Hierarchiák szemléltetéséből
  • Hálózatok bemutatásából
  • Tények közléséből
  • Fotókból és rajzokból 

Az infógrafika előnyei

Idő spórolható meg a célközönség számára a szemléletes illusztrációkkal, ugyanis nem kell végigolvasniuk egy hosszabb cikket, termékismertetőt, vagy tanulmányt a legfontosabb adatok kinyeréséhez. Az infógrafika nagyon jól használható az egyes közösségi oldalakon, és könnyű megosztani, terjeszteni. A csatolt kép miatt az egyes bejegyzéseknél nagyobb aktivitást lehet elérni. Az emberek az információk nagy részét a látás útján szerzik be, amit az infógrafika nagy mértékben felgyorsít. Kimutatások igazolják, hogy az infógrafikában bemutatott tartalmakat harmincszor többen nézik meg. Belátható, hogy a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze.

Mire használható az infógrafika?

  • Kutatási eredmények bemutatására
  • Termékek összehasonlítására
  • Könyvekben, kiadványokban illusztrációkhoz
  • Rendszerek működésének egyszerűsített bemutatására
  • Nehezen magyarázható kifejezések szemléltetéséhez
  • Figyelem felkeltésére közösségi oldalakon
  • Bonyolult folyamatok egyszerűsített ábrázolására
  • Fogyasztók, felhasználók tájékoztatására
  • Szezonális figyelemfelkeltő üzenetekhez

Miért fontos az infógrafika?

Kreatív megjelenést kölcsönöz, figyelemfelkeltő, és a cég  vagy vállalkozás modern szellemiségét sugallja. Segítségével könnyebben értelmezhetőek az információk, ügyfélorientált tájékoztatást tesz lehetővé, megkönnyíti a memorizálást.  Az infógrafika csak az elmúlt néhány évben kezdett elterjedni a Facebook és más közösségi oldalak fejlődésének hatására. Legyen szó adatok, gondolatok, fogalmak ábrázolásáról, kutatási eredmények bemutatásáról vagy termékismertetésről, az infógrafikával frappáns módon és a célközönség számára rendkívül szemléletesen mutatja be a lényeget.

Kapcsolódó kulcsszavak

# infógrafika

# grafika

# illusztráció

Kapcsolódó híreink

Mi kell egy modern weboldalra?

Mi kell egy modern weboldalra?

Minden évben változik a trend, mások az elvárások, más a divat. Weboldalkészítés során rengeteg funkció szóba jöhet, ám vannak olyan elemek, amelyeket mindenképpen ajánlott elhelyezni.

Milyen egy modern webdesign?

Milyen egy modern webdesign?

A weboldalak kialakítása során kulcsfontosságú szerepet játszik a webdesign. Hogy miért? Azért, mert az online érdeklődők mindig a honlapot keresik fel elsőnek, hogy bővebb információt kapjanak.

Mi az a reszponzív webdesign?

Mi az a reszponzív webdesign?

Ugyanazt a tartalmat különböző felbontású és méretű kijelzőkön más-más stílus alkalmazásával jeleníti meg. Erre nyújt megoldást a reszponzív webdesign.

Kapcsolódó szolgáltatások

Arculattervezés

Az emberek többsége vizuális, a képi megjelenési formák segítségével könnyebben kapcsolják egymáshoz a dolgokat. Sok esetben a külső jegyek és az első benyomás alapján döntenek az érdeklődők.

Tovább »

Logótervezés

Egy modern logó nem nagy és nem részletes, követi a letisztult formavilágot, hangsúlyos és ízléses. A logó több mint egy jelzés, képi aláírásnak tekinthető az üzleti világban, a brandépítés alapköve és az arculat mozgatórugója.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Ifjúság utca 20.
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763