Leggyakoribb megrendelői tévedések
Talán elsőre furán hangzik, de bizony a megrendelő is követhet el hibákat. A legtöbb esetben a weblapkészítés során a programozó csak javaslatokat tesz, de a döntő szót mindig a megrendelő mondja ki. Mivel a programozó is csak ember, így neki is kell olykor segítség, illetve szükséges a részletek egyeztetése. Ha a megrendelő nem reagál az elküldött anyagra, nem jelentkezik a telefonhívásra, akkor azt sem várhatja el, hogy a programozó komolyan vegye, és szívvel-lélekkel belevesse magát a munkába. A projekt akkor lehet igazán jó, ha mindkét fél számára fontos!
1. Kell egy weboldal, mert a szomszédnak is van
Egy weboldal elkészítését alapos kutatómunkával és hosszas tervezéssel kell kezdeni. Ez a munka a legtöbb esetben a megrendelő feladata. Mérlegelnie kell, hogy megéri-e finanszírozni a fejlesztési munkálatokat, és van-e értelme megjelenni a piacon egy olyan weblappal, amilyet éppen szeretne. A legtöbb cég nem végzi el helyette ezeket a kutatómunkákat, és fennáll a veszélye, hogy olyan projektet indít el, ami már a kitalálás pillanatában bukásra van ítélve. Sajnos a legtöbb cégnek a profit a fontos, nem pedig az ügyfél projektjének sikeressége.
2. Itt egy rövid lista arról, amit szeretnék
Ha a megrendelő úgy dönt, hogy belevág a weblapkészítésbe, akkor minden funkciót és elképzelést írásban ajánlott rögzíteni. Nem elég egy immel-ámmal megírt dokumentum. A leggyakoribb tévedés az érthetetlen feladat. A lényeg tehát, hogy a megrendelőnek pontosan, világosan és összeszedetten kell fogalmazni a saját vállalkozásáról, az ügyfélköréről és az üzleti célokról. Ha még magában sem tisztázta le, hogy mit szeretne elérni a weblappal, akkor egyelőre nincs is értelme weblapot készíttetni. Nem lehet azt mondani, hogy nagyjából ezek a funkciók kellenek, aztán majd lesz valami. Az ilyen fejlesztések általában elhúzódnak, és mindkét félnek sok kellemetlenséget okoznak. Azt tudni kell, hogy a programozók lusta emberek, és ami nincs leírva, azt nem készítik el. Senki nem szeret magának többletmunkát generálni. Ha nincs a papíron, az a legtöbb esetetben azt jeleni, hogy nem is kell. Tehát a fejlesztés gyorsítása és a programozókkal való hosszas vita elkerülése érdekében ajánlott részletes és mindenre kiterjedő weblapspecifikációval indítani egy megrendelést.
3. Majd kiteszünk valamilyen szöveget a weboldalra
Tipikus megrendelői hiba. Sajnos ez nagyon gyakori és nagyon veszélyes is egyben. A weblap szövegezése nagyon fontos dolog. Egy ismeretlen látogató a weboldal szövege alapján dönti majd el, hogy bizalmat ad-e az adott cégnek, vállalkozásnak, vagy sem. Ezt nem érdemes a véletlenre bízni. Javasolt a szövegek alapos átgondolása, ami keresőoptimalizálási oldalról sem egy utolsó szempont. Ki kell választani azokat a kulcsszavakat, amikről szólnia kell a szövegnek, és azok köré kell felépíteni a weboldal mondanivalóját. Ha egy megrendelőnek nincs ideje, vagy nincs kiforrott írói vénája, akkor érdemes ezt a feladatot szakemberre bízni.
4. A barátom azt mondta, hogy neki nem tetszik a weblap
Semmi baj! Ha az illető nem tartozik a weblap célcsoportjába, akkor a véleménye sem érdekes. Ha igen, akkor is meg kell kérdezni még legalább tíz vagy annál is több embert a weblapról, olyanokat, akik semlegesek. Ekkor általában kiderül, hogy a weblappal nincs is semmi gond. Nem érdemes olyan emberek véleményére adni, aki esetleg konkurens is lehet, mert ha egy jobb weblapot lát, mint az övé, akkor nem biztos, hogy dicsérni fogja. Pont ellenkezőleg. Megpróbálja rávenni a tulajdonost, hogy változtassa meg, ezzel saját magának fog előnyt szerezni. Egy adott weblapkészítőt nagy valószínűséggel azért választ a megrendelő, mert bízik benne, illetve abban, hogy a munkája során mindent elkövet azért, hogy a weblap mindenben megfeleljen az adott időszakban elfogadott trendeknek és eleget tegyen felhasználói igényeknek. Ha a megrendelő ezzel tisztában van, akkor el kell fogadnia, hogy a honlapterv, amit kapott, egy átgondolt, a saját elképzelései szerint kialakított kerek egész webdesign. Ha ezt bárki elkezdi boncolgatni, az máris veszít az eredményességéből.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Egyedi weboldal készítés
Egyetlen vállalat, sőt még a legkisebb vállalkozás sem számíthat igazi sikerekre egy jól megtervezett weblap nélkül. A weboldalkészítés fontos minden vállalkozás életében ahhoz, hogy az online világban érvényesülni tudjon.
Egyedi webáruház készítés
Az online jelenlét nélkülözhetetlen minden vállalkozás számára, mert csak így tudja hatékonyan növelni forgalmát. A webáruház készítés célja az értékesítés és a forgalom növelése.