Egyedi weboldalkészítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

A linkek szerepe a Google találati rangsorban

Még 2019-ben is nagy jelentősége van a linképítésnek, hiszen a keresőrobotok nagy mértékben veszik figyelembe egy adott weboldalra mutató külső hivatkozások számát. Ma már nem a mennyiség a fontos, hanem inkább a minőség. Nagyon oda kell figyelni, hogy egy vállalkozás kit bíz meg ezzel a feladattal, hiszen a Google nagyon hamar kiszűri az üzleti célú linképítést, ami komoly büntetést is vonhat maga után. A linképítőnek és a linket adó webhelynek be kell tartaniuk a keresőóriás által előírt szabályokat, éppen ezért csak nagy tapasztalattal rendelkező szakember képes megfelelően elvégezni egy linkmarketing kampányt.

2019-06-28
A linkek szerepe a Google találati rangsorban
 

Hogyan működik ez az egész?

Ha valaki készít egy weboldalt, akkor az nem kerül be rögtön a Google indexbe, és senki nem fogja megtalálni a találati listában. Ahhoz, hogy eljusson a keresőrobot az adott weboldalra, valakinek be kell linkelnie, méghozzá olyan weboldalnak, amit rendszeresen átvizsgálnak és indexelnek a keresőrobotok. Egy erős link értéket ad át a céloldalnak, erősíti a linkelt oldalt, és az összes többi aloldalt is előrébb mozdíthatja a rangsorban. A keresőoptimalizálás során kiépített link hatására látogatók érkezhetnek a linkelt weboldalra, ami a céloldalon forgalmat generál, így az tovább erősödhet. Törekedni kell arra, hogy ha lehet, azonos témájú weboldalak linkeljék egymást, hiszen ez növeli a hitelességet és a létrejött link ereje is jóval nagyobb lesz.

Egy minőségi link legfőbb jellemzője, hogy a linket adó domain és a teljes weboldal tekintélye elég magas. Ezen értékek meghatározására vannak már jól bevált mérőszámok, ilyenek például a Google PageRank és a Domain Authority. Viszont a tekintély önmagában nem elég, ezekhez hozzájön a weboldalon lévő tartalom relevanciája, amely szintén kiemelten fontos a rangsorolás során.

A mérőszámok növekedéséhez sok idő kell, éppen ezért nem lehet egy újonnan létrehozott weboldalról értékes linkeket építeni. Az értékelésben szerepet kap a domain kora, a látogatottság, az elhelyezett tartalmak minősége és mennyisége, valamint minden olyan OnSite SEO tényező, amit más weboldalaknál is figyelemmel kísér a Google.

Milyen típusú linkek léteznek?

  • Minden oldalon megjelenő linkek
    Sajnos sokan nem figyelnek a webfejlesztés során arra, hogy ne alkalmazzanak úgynevezett sitewide linkeket. Ezek olyan linkek, amik minden egyes aloldalon megjelennek, és ezzel nagy mennyiségű külső linket generálnak egy adott céloldal felé. A Google nem szereti ezt a megoldást, tehát kerülni kell a láblécben vagy a widget oszlopban elhelyezett külső linkek használatát. A legjobb megoldás az, ha a külső link csak egy bizonyos aloldalon van elhelyezve a weblapon.
  • Releváns link
    A releváns linkek hasonló témájú weboldalak között jönnek létre. Ilyen esetekben a kulcsszófelhő nagyon hasonló a linket adó és a céloldalon is, így a kiépült hivatkozások sokkal értékesebbek a Google szemében. Ma már nagyon gyakori megoldás a vendég blogolás, ahol a konkurencia vagy esetleg a hasonló területen dolgozó weboldalak számára egy bejegyzést készítenek, amiben meglinkelik saját magukat.
  • Koros link
    Ha nincs lehetőség hasonló témájú weblapokról linket szerezni, akkor máshol kell kopogtatni. A koros linkek gyűjtése a klasszikus értelemben vett linkmarketing, ahol mindenféle témájú weboldalról gyűjtenek értékes linkeket. A linkeket adó domainek 10 évnél idősebbek, és magas PR értékkel rendelkeznek. Az ilyen linkek sokat segíthetnek abban, hogy egy weboldal elérje a Google találati listáján a legjobb helyezéseket, mivel ezek az oldalak megbízhatóak és hitelesek, sokszor bizonyítottak már az évek során. Egyetlen ilyen link felérhet akár több száz gyengébb link erejével is.
  • Aloldali linkek
    A linképítés során figyelni kell arra, hogy ne csak a fődomain kapja a linkeket, hanem az aloldalak is. Egyenletesen kell kiépíteni az oldalra mutató külső linkeket, így a teljes webhely értéke erősebb lesz.

A kulcsszókutatás fontossága

A linkmarketing megkezdése előtt érdemes utána járni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amikre a felhasználók rákeresnek az interneten. Ennek elmulasztása nagyon hamar félreviheti az egész kampányt, aminek az lesz a vége, hogy elégedetlen lesz a megrendelő, és elveszítheti az online marketing ezen formájába vetett összes hitét.

Sokan maguk találnak ki keresőszavakat, és kitartanak a saját ötleteik mellett. Ezzel nincs is baj, csupán annyi, hogy rajtuk kívül senki nem fogja beütni azt a szót a keresőbe, és hiába szerepelnek a Google első helyein az adott kifejezésre, mégsem érkezik egyetlen látogató sem a weboldalukra. Ennek elkerülése érdekében érdemes szakemberhez fordulni, aki a kampány előtt felkutatja az aktuális trendeket, és együtt kiválasztva azokra a kulcsszavakra lesz optimalizálva a weboldal, amire valóban van érdeklődés és keresés.

Kapcsolódó kulcsszavak

# linképítés

# linkmarketing

# minőségi linkek

Kapcsolódó híreink

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

2018-06-29

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

Sokan nem ismerik ezt a Google eszközt, pedig a segítségével könnyen figyelemmel kísérhető egy weboldal teljesítménye a Google találati listájában.

On-Site weboldal optimalizálási alapszabályok

2017-04-26

On-Site weboldal optimalizálási alapszabályok

A SEO lényege: egy weboldalt adott kulcsszavakra a keresőoldalak legjobb pozíciójába juttatni. Ez nem könnyű feladat, mert nem ismerjük a kereső algoritmusok pontos működését.

A jó keresőoptimalizálás eredménye

2016-10-04

A jó keresőoptimalizálás eredménye

A SEO lényege egy weboldal látogatottságának növelése. A jó keresőoptimalizálással valódi sikertörténetet könyvelhet el az a cég vagy vállalkozás, amely időt szán honlapja strukturálására, fejlesztésére.

Kapcsolódó szolgáltatások

Keresőoptimalizálás

A seo a különböző keresőkből származó látogatói forgalom maximalizálásáért felel azzal, hogy minél jobb pozíciókat tesz lehetővé adott kulcsszavakra a találati listán. Tehát nem kérdés, keresőoptimalizálni kell a weboldalakat.

Tovább »

Linképítés

Egy weboldal, webáruház ismertsége, tartalmának, értékesített termékeinek, szolgáltatásainak minősége, a látogatói vagy vásárlói élmény általában egyenes arányban van az oldalra mutató linkek számával.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Mártírok útja 81/B. II. emelet 6. ajtó
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763