Még több látogató a weboldalra?
Egy honlap megszerkesztése csak az első lépés egy vállalkozás ismertté tételéhez. Az online marketing sokszínű világa számos hirdetési lehetőséget biztosít, melyek arra szolgálnak, hogy növeljék egy adott weboldal látogatottságát, ezáltal több ügyfelet, illetve vásárlót szerezve. Hosszú út vezet az üzleti sikerek begyűjtéséhez, ezért kitartás, és ami a legfontosabb, professzionális hozzáállás kell.

Elmenekülnek a látogatók?
Egy rossz honlap olyan, mintha nem is lenne. Semmi értelme. Beérkeznek a látogatók és már mennek is. Magas a visszafordulási arány. Egyáltalán nem mindegy, milyen a weboldal külleme. Viszont nemcsak az esztétikai adottságok fontosak, de a szerkezeti felépítés is lényeges. Egy jó honlapnak tartalmilag illeszkednie kell a modern kívánalmakhoz, ami megköveteli az üzemeltetőtől az innovatív informatikai és marketing eszközök alkalmazását.
Íme egy alapos ellenőrző lista
Lássuk pontokba szedve, mit lehet tenni egy weboldal látogatottságának növeléséért:
- A kutatások szerint a böngészések nagy aránya mobilon történik, tehát az olyan weboldalak, amelyek nem mobilbarátak (reszponzívak), nem népszerűek, gyorsan elhagyják azokat.
- Ha egy látogató a weboldalra érkezik, ott is kell maradnia. Csak folyamatos frissítésekkel lehet az érdeklődést huzamosan fenntartani! Tartalmi és külalak változtatásokkal elérhető, hogy a rendszeresen karbantartott weboldal vonzza a látogatókat. Fontos, hogy a cikkeknél legyen dátum, ezzel is jelezve a látogatónak a frissítés gyakoriságát.
- A kapcsolat a honlap üzemeltetői és a látogatók között elengedhetetlen, ezért törekedni kell az interakciók növelésére. A kontaktus módjai egyértelműek, egyszerűek legyenek.
- A mai rohanó világban csak a gyorsan betöltődő weboldalaknak van jövőjük. Érdemes letesztelni a weboldal sebességét a Google Page Speed online szolgáltatás segítségével. Akkor megfelelő egy weboldal sebessége, ha a pontozás után a zöld sávba kerül. Ha nem, akkor addig kell javítani a weboldal betöltődési sebességén, amíg minden, a szoftver által jelzett hiba nincs orvosolva.
- Ha nem keresőoptimalizált egy weboldal, nem várható, hogy a keresőmotorok találati listáján az első helyeken legyen. A sikeres keresőoptimalizálás az egyik alapvető elvárás a látogatottság növelése érdekében. Ebben a témában több pontot is érinteni kell. Fontos a weboldal szövegeinek optimalizálása, a belső és külső linkek megfelelő kiépítése.
- Azonnali látogatottságnöveléshez a legjobb eszköz a Google Adwords (kattintás alapú hirdetési rendszer) használata. Segítségével a Google találati lista elejére lehet kerülni fizetett hirdetés formájában.
- A forgalom méréséhez érdemes a Google Analytics nevű online programra hagyatkozni, ami ingyenes és rendkívül sokoldalúan elemzi a weboldalakat. Az adatokból leszűrhető tapasztalatok alapján könnyebben elvégezhetőek az esetlegesen felmerülő hibák javításai.
- Szinte minden cégnek és vállalkozásnak kötelező a közösségi média profilok létrehozása és karbantartása. Egy megfelelően kezelt profil összekapcsolva a weboldallal sok látogatót hozhat. Ha ez nem lenne elég, érdemes kipróbálni a közösségi média kampányok erejét. Viszonylag alacsony költségekkel sok ezer emberhez el lehet juttatni egy hirdetést. Ebben az esetben is érdemes szakértő bevonásával lebonyolítani a kampányokat.
Legyen egy cél
Mielőtt valaki weboldalt hoz létre, érdemes a fenti pontokat átgondolnia, és el kell döntenie a honlapja célját. A cél ismeretében fel kell építenie a marketing kampányt lehetőleg a weboldal elkészülése előtt. Hogy miért? Egyrészt az anyagiak miatt, a tulajdonos ne a végén szembesüljön a reklámozás költségeivel, másrészt a weboldal fejlesztésekor a funkciókat is úgy kell alakítani, hogy a lehető legközelebb vigye a vállalkozást az elképezeléseihez, céljaihoz. Mindemellett fontos, hogy a weboldal felhasználóbarát és szerethető legyen. Ha a látogatók átlátják, könnyen kezelik, biztosan máskor is visszatérnek. Kiemelten fontos a gyorsan betöltődő egyedi tartalom, amely hatékonyan jut el a látogatókhoz, ezáltal a weboldal jól teljesít, amivel eléri a kitűzött célját.
Kapcsolódó híreink

