Milyen egy modern webdesign?
A weboldalak kialakítása során kulcsfontosságú szerepet játszik a webdesign, legyen szó nagyobb cégről, vagy kisebb vállalkozásról. Hogy miért? Azért, mert az online érdeklődők mindig a honlapot keresik fel elsőnek, hogy bővebb információt kapjanak. Az esetek többségében nem a weboldalak funkcióinak száma, illetve mivolta a döntő, hanem a webdesign az, ami elvarázsolja a látogatókat. Egy jó webdesign felkeltheti a látogatók figyelmét, és a weboldal alapos bejárására is ösztönözheti őket. Egy grafikailag jól megtervezett weboldalon a tájékozódás is jóval egyszerűbbé és gördülékenyebbé válik minden felhasználó számára.
Letisztult és egyszerű webdesign
A modern webdesign a látványról szól, a letisztultság és az igényesség az, ami leginkább jellemzi. A minimalista stílus egyre nagyobb teret hódít magának, hiszen mindenki szereti, ha könnyen és gyorsan megkapja, amit szeretne. A minimalista honlapok épp ezt a célt szolgálják az egyszerű navigáció és egyszerű tartalom által, tehát a látogató azonnal megkap minden fontos információt. Az egyszerű és gyors animáció szintén fontos. A flash már elavultnak számít, helyette a jQuery plugin-ek léptek színre.
Nincs többé egyetlen felesleges, információátvitelt zavaró designelem sem. Teljesen eltűnnek a tartalom és összhatás szempontjából felesleges elemek, amelyek, valljuk be, nem is hiányoznak senkinek. A háttérképeknek még az eddiginél is fontosabb szerep jut. Ma már ami nincs szem előtt azonnal, az könnyen el is veszik, vagyis oda kell figyelni a háttérkép tartalmára is, nem csak a megjelenítésére. Egyre gyakoribbak a nagy méretű képek és logók a fejlécen.
Az eddig is köztudott volt, hogy a kezdeti másodpercek meghatározzák egy alakuló kapcsolat menetét. Pontosan ezt a lélektani lehetőséget használják ki a modern webdesign-ok, tehát a hatalmas kép vagy grafika a címoldalon manapság nem meglepő. A perspektívaváltás szintén jellemző a modern weboldalakra. A sík- és térbeli perspektívák váltása ugyanis igazi mélységet ad egy-egy honlapnak, úgy is mondhatnánk, hogy játékosan bevonja a látogatót a vállalat életébe. Ez a grafikai megoldás segíti a bevésődést, hiszen az emléket élményszerűvé varázsolja.
Óvakodni kell a nagy méretű, oda nem illő reklámfelületektől, nem szabad elvonni a látogatók figyelmét, arról nem is beszélve, hogy sokak számára ez idegesítő is lehet, ebből kifolyólag elhagyják a weboldalt.
Tipográfiai tanácsok
A hosszabb szövegeket mindenképpen érdemes képernyőnyi szeletekre, vagy több oszlopos megjelenítésre bontani, ezzel is segítve a könnyebb feldolgozást a felhasználók számára. Nem érdemes csak a böngésző beépített betűtípusait használni. A betűtípusok korlátlan lehetőséget kínálnak. Azt viszont nem szabad elfeledni, hogy soha ne legyen egy adott oldalon két, maximum három betűtípusnál több, mert az csak káoszhoz vezet, és az oldal is csúnya lesz tőle.
A terjedelmes szövegekben előnyt jelentenek az egyedi webgrafikák, amelyek megtörik a hosszú sorokban tekergő karakterek monotonitását. Időt adnak a felhasználóknak szemeik pihentetésére, el tudnak merülni azok látványosságában. Olyan grafikák tervezésére kell törekedni, amelyek nem szokványosak, biztosan csak az adott webhelyen fordulnak elő, ezzel is kiemelve annak egyediségét.
Fontos a reszponzív megjelenítés
A reszponzív webdesign már teret hódított magának a mobil eszközökön megtalálható internetes elérés miatt. A reszponzív webdesign lényege, hogy általa nem kell külön-külön oldalakat készíteni a különféle eszközökre, hanem az oldal lekérdezi a képernyő felbontását, és automatikusan igazodik hozzá.
A mobil eszközök elterjedéséből kifolyólag népszerű lett az oldalak horizontális és vertikális görgetése is. Igazán látványos hatást érhetünk el már néhány egyszerű kóddal is, erre tehát érdemes odafigyelni. A navigáció legyen egyszerű. Az összetettebb honlapok mobil változatát áttekinthetőbbé kell tenni a navigációval, hiszen senki sem szeretne elveszni egy weboldalon.
A mobil webdesign tervezésénél döntő tényező, hogy legyen gyors! A mobilról, tabletről internetezők nem akarnak sok időt tölteni a keresgéléssel, olvasgatással, ezért a technikailag gyors letöltődés mellett szem előtt kell tartani a legfontosabb tartalmi egységeket.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Logótervezés
Egy modern logó nem nagy és nem részletes, követi a letisztult formavilágot, hangsúlyos és ízléses. A logó több mint egy jelzés, képi aláírásnak tekinthető az üzleti világban, a brandépítés alapköve és az arculat mozgatórugója.
Arculattervezés
Az emberek többsége vizuális, a képi megjelenési formák segítségével könnyebben kapcsolják egymáshoz a dolgokat. Sok esetben a külső jegyek és az első benyomás alapján döntenek az érdeklődők.