Egyedi weboldal készítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

A social media kampány előnyei és hátrányai

A social media kampány ma már nélkülözhetetlen egy vállalkozás sikeressé tételéhez. Fő funkciója egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése a közösségi internetes csatornák alkalmazásával. 2006 óta szerves része az üzleti világnak. Élve a világháló előnyeivel, a közösség véleményformáló erejét használja ki, és azonnali reagálásra késztet akár több millió embert is egyszerre. A social media a hagyományos reklámokkal ellentétben kézenfekvő megoldásokat kínál elérhető áron, miközben biztosítja az adott cég, termék sokszínűségének bemutatását, személyesen megszólítva a vásárlót.

2015-10-02
A social media kampány előnyei és hátrányai

Social media kampány

A közösségi média kampány azt jelenti, hogy a hirdető ismert videómegosztó portálokon és nagy látogatottsággal rendelkező közösségi oldalakon jeleníti meg a termékét előre megtervezett formában, gyakran sokkoló hatást kiváltva az olvasóból. A legnépszerűbb internetes oldalak, melyek felhasználhatók social media kampányra: Facebook, Youtube, Instagram, Google+ és Twitter.

Ma már komoly kutatások és tervezések előznek meg egy-egy reklámbevetést. Konkrét célok meghatározásával egy profi, kreatív marketing és informatikus szakembereket tömörítő csapat gyors eredményt érhet el, ezért érdemes tapasztalt reklámügynökségek szolgáltatásait igénybe venni. Az innováció jegyében igyekeznek felkészülni az egyre nagyobb kihívásra, amit a növekvő látogatottság és interakció jelent. 

A kampány előnyei

  • Sok felhasználó látogatja, ami miatt nagyon sikeresek lehetnek a kampányok.
  • Alacsony költséggel lehet jó eredményeket elérni.
  • A „pay per click” (PPC) rendszerének köszönhetően csak akkor kell fizetni, ha kattintás történik a hirdetésre. A jelenlegi árak kattintásonként 100-150 Ft között mozognak a legnépszerűbb közösségi oldalakon, sőt napi és kampány költési limit is beállítható. Így kézben tartható a kampány teljes költsége.
  • A célközönség beállításával pontosan célozható a hirdetés. Megcélozható területek: nem, korosztály, város, érdeklődési kör stb.
  • A hirdetés megjelenése menet közben is változtatható. A kampány ideje alatt napi statisztikát és valós idejű adatokat is kaphatunk. Ha valami nem stimmel a hirdetéssel, akkor időben javítani lehet.
  • Egy hirdetéssorozatban akár több poszt hirdetés is futhat párhuzamosan.

Facebook kampányok kezelése

A social media kampány hátrányai

  • Kezdetben nehéz meghatározni a költségkeretet, ezért előfordulhat, hogy sokat kell kísérletezni, mire beáll az optimális és hatékony költés mértéke.
  • A kampányok nagyon gyorsan költségessé válhatnak, ha nem megfelelőek az alapbeállítások.
  • Korlátozottak a hirdetés szövegei. Nehéz beleférni a megadott karakterszámok közé. A főcím hossza maximum 25 karakter, a hirdetés szövege maximum 90 karakter lehet a legnépszerűbb közösségi oldalon.
  • Nem minden termék vagy szolgáltatás reklámozására alkalmas, hiszen sokan csak szórakozni járnak a közösségi oldalakra.
  • Kevés lehetőség van a hirdetések küllemének beállítására. Egy képet, linket és szöveget lehet beállítani. A képre külön korlátozások is vannak, például az, hogy nem lehet rajta sok szöveg. 
  • Az emberek folyamatosan változnak. Egyre több a közösségi reklám. Ami korábban jól működött, az egy idő után már zavaróvá, ezáltal hatástalanná válhat. Kimutatások szerint a közösségi reklámok hatékonysága folyamatosan csökken.

Mire kell figyelni a kampány indítása előtt?

A hirdetéseket célszerű a saját weboldalra irányítani, mert a látogatók sokkal alaposabb tájékoztatást kaphatnak, mint egy korlátozott hirdetésben. Ehhez ajánlott egy jól felépített érkezési oldal (landing page) létrehozása, ahol releváns információk mellett cselekvésre ösztönző gombok elhelyezése szükséges. A nyomkövetés beállítása a kampány ideje alatt nagyon fontos. Könnyebben mérhető a látogatók tevékenysége, és az esetleges tervezési hibák is hamarabb felszínre kerülhetnek. A mérési eredmények alapján, ha szükséges, változtatni kell a hirdetésen.

Tájékozódni kell, milyen hirdetési lehetőségek állnak rendelkezésre a közösségi médián kívül is. Sok lehetőség közül lehet választani, többek között a Bing, a Yahoo, a LinkedIn és a Google Adwords is kínál reklámlehetőségeket. Fel kell mérni a költségeket és a befektetéssel járó megtérülést. Érdemes több szolgáltatót is kipróbálni, mert nem tudható, melyik tesz jót az adott szolgáltatásnak vagy terméknek.

Következtetés

Bizonyos célcsoportok, bizonyos termékek és szolgáltatások esetén a sikerhez egyértelműen a közösségi médián keresztül vezet az út. Az igazi probléma inkább az, hogy hogyan kell az adott termékhez, szolgáltatáshoz a legalkalmasabb marketing eszközt megtalálni, és az egyes marketing eszközöket a leghatékonyabban, a legkisebb költségből működtetni.

Kapcsolódó kulcsszavak

# social media

# social media kampány

Kapcsolódó híreink

A közösségi média hatásai a weboldalakra

2017-02-21

A közösségi média hatásai a weboldalakra

Egy nemrég közzétett médiakutatás szerint az üzleti világ számára mainstream eszközzé, azaz vezérfonallá vált a közösségi média, ami lassan egyre több feladatot vesz át a klasszikus médiakampányoktól.

Még több látogató a weboldalra?

2017-06-28

Még több látogató a weboldalra?

Egy honlap megszerkesztése csak az első lépés egy vállalkozás ismertté tételéhez. Hosszú út vezet az üzleti sikerek begyűjtéséhez, ezért kitartás, és ami a legfontosabb, professzionális hozzáállás kell.

Miért fontos a gyakori weblap frissítés?

2016-04-09

Miért fontos a gyakori weblap frissítés?

Weboldal tulajdonosként nem elegendő csak az online megjelenés, jelentős energiát kell fektetni a keresőoptimalizálásba, valamint a weboldalon megjelenő tartalmak fejlesztésébe.

Kapcsolódó szolgáltatások

Facebook oldal kezelés

A Facebook közösségi oldalt aktívan használók száma több millióra tehető hazánkban, ezért kifejezetten fontos egy közösségi profil és annak szakszerű karbantartása egy cégnél, vállalkozásnál.

Tovább »

Facebook kampány

A Facebook kattintás alapon működő hirdetési rendszere előre beállított hirdetéseket jelenít meg Facebook felhasználóknak, azok szokásai és érdeklődési körei alapján az idővonalukon.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Mártírok útja 81/B. II. emelet 6. ajtó
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763