Egyedi weboldalkészítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

On-Site weboldal optimalizálási alapszabályok

A keresőoptimalizálás lényege egy adott weboldalt adott kulcsszavakra a keresőoldalak legjobb pozíciójába juttatni. Miért olyan fontos ez? Azért, mert az emberek többsége, ha keres valamit, a legtöbb esetben csak az első oldalon található keresési eredmények között kattintgat. Tovább ritkán mennek, hiszen nagy valószínűséggel megtalálják, amit keresnek. Annak érdekében, hogy egy weboldal jó helyezést foglaljon el a keresőben, sok mindent kell tenni. Az egyik legfontosabb teendő az, hogy magát a weboldalt kell rendbe rakni.

2017-04-26
On-Site weboldal optimalizálási alapszabályok

On-Site SEO

Az On-Site SEO a keresőoptimalizálás egyik csoportja. Ide tartoznak a weboldal sebességének, szövegeinek, szerkezetének optimalizálásai, de a HTML kódok és azok attribútumainak beállításait is ide soroljuk. Egyszóval minden olyan tevékenységet lefed, amit a honlapon belül kell elvégezni azzal a céllal, hogy megfeleljen a keresőrobotok elvárásainak, és ezáltal jobb pozicíókat érjen el a találati listában.

Alapszabályok

  • A honlap címe, azaz a title, nagy jelentőséggel bír, még a domain névnél is fontosabb lehet. Ez a metaelem a találati listákban is olvasható, méghozzá a találatok első sorában. Tehát a jól megválasztott cím (maximum 70 karakter) döntő lehet a látogatók weblapra érkezésében. Úgy a leghatékonyabb optimalizálni egy aloldalt, ha a címben szerepel a kulcsszó is. A címnek relevánsnak kell lennie a keresőszóval és az aloldal tartalmával is.
  • A honlap leírása, azaz a description, szintén fontos információt hordoz a keresők számára. Hossza maximálisan 160 karakter, amit SEO szempontok alapján kell megfogalmazni. Nem szabad félvállról venni, mert ez a meta elem is megjelenik a találati listán. Ez amolyan rövid leírás szerepet tölt be, hogy a látogató informálódjon, miről is szól a weboldalon található tartalom. Ha az ismertetőt nem tartja vonzónak, előfordulhat, hogy nem is kattint a weboldalra. Érdemes tehát reklámszövegre vagy rövid összefoglalóra felhasználni. Ha ez a meta érték üres, akkor a kereső maga tölti ki a weboldal szövege alapján.
  • A harmadik legismertebb meta elem a kulcsszavak, azaz a keywords. Ebben nincs egyetértés a szakemberek között. Van, aki azt mondja, a Google nem veszi figyelembe, és nem is építik bele a weboldalba. Van, aki úgy tapasztalja, ha összhangban van az aloldal tartalmával, akkor hatása lehet az eredményekre. Nem érdemes sok kulcsszót használni, inkább csak pár darab legyen, amik szorosan köthetőek a tartalomhoz.
  • A honlap tartalma legyen friss, minőségi, kellő hosszúságú és olvasmányos. Ha látogató érkezik a weboldalra, fontos, hogy számára releváns tartalmat találjon. A tartalmak ne legyenek tele kulcsszavakkal. Nincs semmi értelme, ráadásul több hátránya van, mint haszna. Az újonnan végzett kutatások szerint a a kulcsszósűrűség optimális esetben minimum 1,5% és maximum 3% közé essen.
  • A weboldal url-jei legyenek felhasználóbarátak és rövidek. Hosszuk minimum 3, maximum 115 karakter között legyen. Az url-ek felépítésére és kialakítására sok vélemény létezik, de egy biztos, érdemes a kulcsszavakat belerejteni. A tanulmányok szerint jobb eredmény érhető el rövidebb url-ek használatával.
  • A címsorok használatára is oda kell figyelni. A főcímből (h1) csak egyet szabad elhelyezni egy aloldalon. Ügyelni kell a hierarchikus használatra, tehát a legnagyobbtól a kisebb felé (h1, h2, h3, h4, h5, h6) kell alkalmazni. A címsorok segítenek a keresőnek beazonosítani egy cikk vagy bármilyen aloldal címét. A főcímen kívül a többi címsor ismétlődhet.
  • A weboldalon elhelyezett képek alt és title attribútumai is fontosak. Mindegyiknek megvan a maga szerepe. A keresőmotorok nem „látják”, mi van a képeken. Az alt megadásával leírható a kép tartalma. Ezzel nemcsak a keresőrobotoknak lehet segíteni, hanem a vak vagy gyengén látó felhasználók által használt felolvasóprogramok is figyelembe veszik ezt az attribútumot. Mikor képpel találkoznak, felolvassák, hogy mi van a képen. A title a weboldal témájával kapcsolatos kis tájékoztató szöveget kell, hogy tartalmazzon. Nem érdemes teletömni kulcsszóval, hanem inkább az adott képhez, tartalomhoz kapcsolódó szöveget tartalmazzon. Ha egy felhasználó a kép fölé viszi az egeret, akkor ez a szöveg jelenik meg.
  • Ha a fenti pontok mind rendben vannak, akkor érdemes átgondolni a belső linkelést a weboldalon. Ezek segítségével a látogató a többi aloldalt is bejárhatja, és ezáltal több időt tölthet a weboldalon. Érdemes a linkelt oldalról is visszamutatni az eredeti oldalra, ahonnan odaérkezett a látogató. Ezt a technikát hívják keresztlinkelésnek, azaz crosslinkingnek.

Weboldal optimalizálás

Ellenőrzés

A fenti alapszabályok beállításait mérni kell erre alkalmas szoftverekkel. Ilyenek például a Google Analytics és a Google Search Consol online alkalmazások. Segítségükkel megállapíthatóak a weboldal hibái és rámutatnak a hiányosságokra is. Egy weboldalnak a lehető legtöbb információt meg kell adnia egy látogatónak a siker érdekében. Ha a tartalom megfelel a keresőoptimalizálási elveknek, az duplán jó. A felhasználói élmény és a látogatók visszafordulási aránya nagyban befolyásolják egy weboldal organikus találati helyezését.

Az on-site SEO nem minden

Fontos, hogy egymagában az on-site SEO nem képes csodákra. Ha minden beállítás tökéletesre van hangolva, akkor sem biztos, hogy sikeres lesz a weboldal. Egymagában kevés, de ha linképítéssel, releváns minőségi tartalmakkal rásegítünk, akkor a várt hatás nem marad el. Az biztosan igaz, ha valaki a fenti szabályokra nem figyel, a keresőrobotok nem nézik majd jó szemmel a weboldalát.

Off-site SEO

Az off-site SEO a keresőoptimalizálás másik nagy csoportja. Az ebbe a kategóriába tartozó megoldásokat nem a saját weboldalon kell elvégezni, ezáltal nehezebb is befolyásolni őket. Ilyenek pédául egy adott weboldalra mutató külső linkek. Sokan ide sorolják a közösségi médiában végzett tevékenységet is.

A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat, nem lehet egyik csoportjánál sem leragadni. Több szálon kell futtatni és türelmesen kell várni az eredményeket.

Kapcsolódó kulcsszavak

# weboldal

# keresőoptimalizálás

Kapcsolódó híreink

Mi kell az igazán sikeres honlaphoz?

Mi kell az igazán sikeres honlaphoz?

Számtalan kutatás és elemzés látott napvilágot a múltban arról, hogy tulajdonképpen milyen is egy igazán sikeres honlap, ami nemcsak hasznos, hanem ezen felül pénzt is hoz tulajdonosának.

A jó keresőoptimalizálás eredménye

A jó keresőoptimalizálás eredménye

A SEO lényege egy weboldal látogatottságának növelése. A jó keresőoptimalizálással valódi sikertörténetet könyvelhet el az a cég vagy vállalkozás, amely időt szán honlapja strukturálására, fejlesztésére.

Hogyan válasszunk kulcsszót?

Hogyan válasszunk kulcsszót?

Egy weboldal népszerűsítése komplex feladat. Úgy kell megszerkeszteni, hogy a fontosabb kulcsszavakra mindenki számára könnyen megtalálható legyen.

Kapcsolódó szolgáltatások

Weblapok keresőoptimalizálása

A seo a különböző keresőkből származó látogatói forgalom maximalizálásáért felel azzal, hogy minél jobb pozíciókat tesz lehetővé adott kulcsszavakra a találati listán. Tehát nem kérdés, keresőoptimalizálni kell a weboldalakat.

Tovább »

Szövegírás

Legyen szó weboldalról, webáruházról, vagy bármilyen webes kommunikációról, elkerülhetetlen a megfelelő szöveg, szöveges tartalom elkészítése az üzenet, ajánlat hatékony elmagyarázásához, megértetéséhez.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Ifjúság utca 20.
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763