Arculattervezés felsőfokon
Az arculattervezés egy nagyon komplex feladat, hiszen ide sorolunk minden olyan arculati elemet, ami a nyomtatott médiában vagy az online világban szimbolizál egy céget, vállalkozást. Logó, névjegykártya, szórólap, prospektus, kiadvány, weboldal, online hirdetés, közösségi üzleti profil, és még sokáig sorolhatnánk. Ha ezt mind figyelembe vesszük, már nem is olyan egyszerű feladat az arculattervezés, hiszen az összes elemnek ugyanazt a stílust és üzenetet kell hordoznia.
Arculattervezés
Egy cég arculata legyen figyelemfelkeltő, jelenjen meg benne a cég személyisége és a piac felé közvetíteni kívánt képe. Céges szinten elkülöníthető a külső és a belső arculat. A belső arculathoz soroljuk a mindennapi belső kommunikáció során használt arculati elemeket. Ide sorolhatóak például a belső hírlevelek, az iroda berendezése, a névjegykártyák, az egyenruha, a céges bögrék, stb. Egy profin kialakított belső arculat vizuálisan hat a dolgozókra, erősíti a céges szellemet, pozitív hatással van a csapatra. A külső arculat pedig a cég arca a külvilág felé. Ilyen arculati elemek például a logó, a névjegykártya, a levélpapír, a boríték, a mappa, a szórólap, a reklám megjelenések, a weboldal, stb. Az összes arculati elem – legyen az online vagy offline – közvetíti a vállalkozás szellemiségét, könnyebbé teszi a megjegyezhetőségét, többszörösére emelheti a forgalmat, illetve kivívhatja a piac szakembereinek elismerését.
Logótervezés
Ma már szinte minden területen nagy a konkurencia, valamivel ki kell tűnni a tömegből. Egy jól megtervezett logó megadja ezt a lehetőséget, egyfajta identitást ad, a vállalkozás szellemiségével azonosul és megkülönbözteti tulajdonosát a piac többi szereplőjétől. Egy logó az egyszerűségével hódít, ezáltal sokrétűen felhasználható és könnyebben megjegyezhető. A logó ugyanolyan fontos szerepet játszik az első megítélésben, mint az arculat.