Facebook kampány üzemeltetési tanácsok
A Facebook kattintás alapon működő hirdetési rendszere előre beállított hirdetéseket jelenít meg Facebook felhasználóknak, azok szokásai és érdeklődési körei alapján az idővonalukon. A hirdetési kampányok megfelelő beállításokkal minimális költségkeretből sok emberhez juthatnak el.
Könnyen kezelhető rendszer
A Facebook hirdetésnek nincs fix ára. A hirdetések napi és maximális költségkerete szabadon állítható, így bármilyen méretű költségvetéssel indítható közösségi kampány. A beállított maximumnál nem költ többet a rendszer, és csak azoknak jelenik meg a hirdetés, akiket valószínűleg érdekel is. A hirdetés létrehozásakor beállíthatóak azok a paraméterek, amik alapján a rendszer megjeleníti a hirdetést az embereknek.
A költségkeret mellett a célközönség kiválasztása is fontos feladat. Megadható, milyen témák iránt érdeklődő felhasználóknak jelenjen meg a hirdetés, de a demográfiai adatok alapján (hely, életkor, nem, nyelv, stb.) is célozhatóak a kampányok.
Sokféle kreatív tartalom használható a hirdetés kinézetéhez. Ilyenek például a képek, szövegek, videók, galériák, slideshow hirdetések, amelyek segítségével hatékonyan megragadható az emeberek figyelme. A hirdetés feladás után bekerül a Facebook hirdetési licitálási folyamatába, és elkezd megjelenni az embereknek.
Milyen egy jó Facebook hirdetés?
Könnyű kezelni a hirdetésfeladó rendszert, de ugyanilyen könnyen lehet eredmény nélkül nagyon sok pénzt elkölteni. Hogyan lehet eredményesebb hirdetéseket létrehozni?
- Jól átgondolt stratégiával és a megfelelő konverziós arány kiválasztásával sikeresebb hirdetések hozhatóak létre.
- Az alacsony költségű PPC (kattintás alapon működő) hirdetések nem termelnek bevételt.
- Fontos a jó minőségű és figyelemfelkeltő képek használata.
- A területi célzás beállításával elkerülhetőek a felesleges költések.
- A kattintásokat releváns landing page-re vagy Facebook oldalra kell irányítani.
- Kampányonként minimum 3 hirdetést kell használni, hogy kiderüljön, milyen üzenetek (címek, képek, szövegek) sikeresek.
Természetesen a hirdetési kampányt felügyelni kell, és szükség esetén módosítani kell a kampány beállításait. Ellenőrizni kell a kampány célját, a kattintások számát és árát, a célcsoportból elért emberek számát, a megtekintéseket, a teljes költségkeretet és a konverziót. A hirdetés elhelyezése és hatékonysága szempontjából az is lényeges, hogy asztali vagy mobil környezetben érkezik-e több kattintás.
Érkeztető oldal – landing page
A hirdetéseket célszerű a saját weboldalra irányítani, mert így a látogatók sokkal alaposabb tájékoztatást kaphatnak, mint egy korlátozott hirdetésben. Ehhez ajánlott egy jól felépített érkezési oldal (landing page) létrehozása, ahol releváns információk mellett cselekvésre ösztönző gombok elhelyezése szükséges. A nyomkövetés beállítása a kampány ideje alatt nagyon fontos. Könnyebben mérhető a látogatók tevékenysége, és az esetleges tervezési hibák is hamarabb felszínre kerülhetnek. A mérési eredmények alapján, ha szükséges, változtatni kell a hirdetésen.
A Facebook kampány előnyei
- Sok felhasználó látogatja, ami miatt nagyon sikeresek lehetnek a kampányok.
- Alacsony költséggel lehet jó eredményeket elérni.
- A „pay per click” (PPC) rendszerének köszönhetően csak akkor kell fizetni, ha kattintás történik a hirdetésre.
- A célközönség beállításával pontosan célozható a hirdetés.
- A hirdetés megjelenése menet közben is változtatható.
- A kampány ideje alatt napi statisztikát és valós idejű adatokat is kaphatunk.
- Egy hirdetéssorozatban akár több poszt hirdetés is futhat párhuzamosan.
Szakértők bevonása
Ha a cégben vagy vállalkozásban nincs kapacitás vagy nem áll rendelkezre a szükséges szakértelem, akkor javasolt szakértők bevonása a hirdetési kampányok tervezésébe, lebonyolításába. A Facebook hirdetések házon belüli kezelése nagyon kockázatos, és nem jó befektetés. Tapasztalatok alapján a rossz beállításokkal futó kampány több kárt okoz, mint amibe egy szakértő bevonása kerülne. Hogy miért? Mert az így elköltött pénz soha nem térül meg, a hibás beállítások felesleges és magas költségeket generálnak.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Egyszerű weboldal készítés
Cégünk kidolgozott egy egyedi fejlesztésű, egyszerű szerkezetű és könnyen karbantartható weboldalt azoknak az ügyfeleinknek, akik szeretnének megjelenni az interneten, de alacsonyabb összeget tudnak erre a célra fordítani.
Egyedi weboldal készítés
Egyetlen vállalat, sőt még a legkisebb vállalkozás sem számíthat igazi sikerekre egy jól megtervezett weblap nélkül. A weboldalkészítés fontos minden vállalkozás életében ahhoz, hogy az online világban érvényesülni tudjon.