Egyedi weboldalkészítés felsőfokon!
Kérdése van? Segítünk!
Reelweb ügyfélszolgálat

Mi az a Google Tag Manager, és miért éri meg használni?

Manapság egyre többször lehet hallani a Google Tag Manager (röviden GTM) kifejezést. A fogalomhoz rendszerint bonyolult magyarázat társul, amikben további érthetetlen kifejezések szerepelnek, ezért nem csoda, ha sokan, akik érdekeltek a témában, egyszerűen feladják a megértésre tett kísérleteket.

2019-12-05
Mi az a Google Tag Manager, és miért éri meg használni?

Manapság egyre többször lehet hallani a Google Tag Manager (röviden GTM) kifejezést. A fogalomhoz rendszerint bonyolult magyarázat társul, amikben további érthetetlen kifejezések szerepelnek, ezért nem csoda, ha sokan, akik érdekeltek a témában, egyszerűen feladják a megértésre tett kísérleteket.

A Google Tag Manager fogalma érthetően

A Google Tag Manager, azaz Google Címkekezelő rendszer egy 2012 óta mindenki számára elérhető, ingyenes szolgáltatás az interneten, ami megkönnyíti a weboldal kódok elhelyezését, kezelését. (A magyar megfelelőjében a címke szó a követőkódok és a kapcsolódó kódrészletek összefoglaló elnevezése.) Hazánkban még viszonylag kevesen használják, pedig egy legalább annyira hasznos eszköz, mint amilyen például a Google Analytics vagy a Google Search Console.

Miért van szükség a kódok beépítésére?

Felismerve az internetes jelenlétben rejlő előnyöket, a weboldal tulajdonosok folyamatosan azon munkálkodnak, hogy adott kulcsszavakra a lehető legjobb helyezést érjék el a Google keresőben, és meg is tartsák azt. Annak érdekében, hogy a weblap jól teljesítsen, számos eszközt bevetnek, például hirdetéseket hoznak létre vagy hírleveleket küldenek ki, majd pedig webanalitikai megoldásokkal nyomon követik az eredményeket, amiket aztán alaposan kielemeznek, és összevetnek egymással. Bármilyen módszer is kerül alkalmazásra, nélkülözhetetlen, hogy a megfelelő mérési kódok beillesztésre kerüljenek a webhelybe.

A weboldal kódok beépítése idő- és pénzigényes feladat

Amikor elkészül egy weboldal, akkor a mérésekhez szükséges kódokat kell elhelyezni benne. Az egyik legalapvetőbb mérőkód a Google Analytics, aminek a használatával le lehet követni a weboldal látogatók viselkedését, szokásait. Ha igény van a Google Adwords hirdetésekre, akkor azok aktiválásához is szükség van arra, hogy különböző mérőkódok kerüljenek a weboldalba. Ugyanez a helyzet a Facebook-os hirdetések létrehozásakor is, ugyanis azok sem követhetők nyomon a megfelelő kódok beépítése nélkül. Az említetteken kívül még számos egyéb webanalitikai megoldás létezik, ami megköveteli a kódok elhelyezését. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy vannak olyan kódok is, amiket nem kell az összes oldalba beletenni, csak abba az egybe, aminek a teljesítményét mérni szeretnénk.

A mérőkódok weboldalba történő elhelyezéséről a fejlesztő gondoskodik. Ez azt jelenti, hogy az online marketinges akárhányszor egy újabb kódot szeretne beépíteni az oldalba, felveszi a kapcsolatot az informatikussal, hogy oldja meg a feladatot. Ez rengeteg időt vehet igénybe, előbb vagy utóbb pedig biztosan kaotikussá válik a helyzet, a fejlesztőnek ugyanis nem dolga átlátni a mérőkódok szövevényes rendszerét. A marketingesnek kell tisztában lennie azzal, hogy melyik milyen célt szolgál, mikor, miért és hova lett beépítve. Mindamellett, hogy az egyeztetések sokáig tartanak, az egyedi kódok fejlesztése meglehetősen sok pénzbe kerül. Ráadásul minél több, minél bonyolultabb kód kerül beépítésre, a weboldal annál lassabban fog betöltődni, ez pedig több szempontból sem előnyös.

A megoldás: a Google Tag Manager

A Google Tag Manager használata megkönnyíti a marketinges dolgát, egy kis hozzáértéssel ugyanis szinte gyerekjáték a mérőkódok és egyéb kódrészletek menedzselése. A fejlesztőnek csupán ehhez az egy eszközhöz tartozó kódot kell beleillesztenie a weboldalba. Innentől fogva rendelkezésre áll egy admin felület, amin keresztül gyorsan és kényelmesen kezelhetők a kódok.

Egyszerűen ki lehet választani, hogy mely kódok elhelyezésére van szükség, illetve hogy a weboldal teljes egészébe, vagy csak bizonyos oldalakba kerüljenek bele. Erre vonatkozóan különböző szabályokat is létre lehet hozni, amik szintén azt a célt szolgálják, hogy megkönnyítsék a felhasználók dolgát.

Miért előnyös a Google Tag Manager használata?

Az admin felület lényegében szabad kezet ad a kódokhoz való hozzáféréshez, azok beillesztéséhez, áthelyezéséhez, törléséhez nem kell belenyúlni a weboldal forráskódjába, így ezekkel a feladatokkal kapcsolatban a továbbiakban nincs szükség az informatikus közreműködésére.

A használatához nem kell elsajátítani a programozói ismereteket, hiszen azok nélkül is egyszerűen megoldhatók a beállítások, illetve az egyedi szabályok létrehozása. Lényegében a Google Tag Manager pont azt a célt szolgálja, hogy a bonyolult programozói feladatokat laikusok is könnyedén meg tudják oldani. Ennek köszönhetően rengeteg időt és pénzt lehet megspórolni.

Mivel a weboldalban lényegében csak egyetlen, a Google Tag Manager-hez tartozó kód szerepel, ezért sokkal gyorsabban betöltődik. A weboldal látogatóknak nem kell hosszú perceket várniuk arra, míg elérhető lesz a webhely tartalma, amit nem csak a felhasználók értékelnek pozitívan, hanem a Google is.

Beépített hibakereső elhelyezése is lehetséges, így azonnal láthatóvá válik, ha valamelyik kód rossz helyre került, vagy az egyes kódrészletek nem megfelelően lettek beillesztve. Ennek köszönhetően sokkal gyorsabban, egyszerűbben meg lehet határozni a hibák helyét és okát.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ingyenes verzió bőven elegendő ahhoz, hogy maximálisan kiszolgálja a kis és közepes méretű cégek, vállalkozások igényeit. Ha tehát a cégvezető nem szeretne pénzt költeni a plusz funkciók igénybevételére, akkor is rengeteg lehetőség áll a rendelkezésére.

Összefoglalás

Összességében véve tehát egy nagyon praktikus, ráadásul ingyenesen használható eszközről van szó, amit minden weboldal tulajdonosnak, SEO szakembernek, illetve online marketingesnek megéri használni annak érdekében, hogy megkönnyítsék a dolgukat a weboldal kódok elhelyezését, kezelését illetően.

Manapság rengeteg lehetőség van arra, hogy különböző méréseket végezzünk, de bármilyen módszerről is legyen szó, nélkülözhetetlen a mérőkódok használata. A Google Tag Manager hatalmas segítséget nyújt a kódok menedzselésében, amivel rengeteg időt és pénzt lehet megspórolni. Ennek ellenére Magyarországon még mindig csak kevesen használják ki a benne rejlő lehetőségeket.

Kapcsolódó kulcsszavak

# Google Tag Manager

# Google Tag Manager használata

# weboldal konverzió mérés

Kapcsolódó híreink

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

Mi az a Google Search Console szolgáltatás?

Sokan nem ismerik ezt a Google eszközt, pedig a segítségével könnyen figyelemmel kísérhető egy weboldal teljesítménye a Google találati listájában.

Google reCaptcha v3 – új módszer a robotok ellen

Google reCaptcha v3 – új módszer a robotok ellen

A Google reCAPTCHA v3 egy ingyenes szolgáltatás, amely védi a webhelyet a spamektől és a robotok okozta visszaéléstől.

A Google Analytics használatának előnyei

A Google Analytics használatának előnyei

Ma már az adásvételek nagy része az interneten zajlik, ami másfajta marketinget kíván, mint a személyes kontaktussal megvalósuló ügyletek, mivel az eladó nem látja az ügyfelet.

Kapcsolódó szolgáltatások

Adwords kampány

Az Google Adwords egy kattintás alapon elszámolásra kerülő hirdetési rendszer, amely előre beállított hirdetéseket jelenit meg attól függően, hogy a felhasználó épp mire keres rá a keresőben.

Tovább »

Üzenjen nekünk!

Kérdése van? Információra van szüksége? Kérjük, adja meg elérhetőségeit és érdeklődése célját! Hamarosan keresni fogjuk.

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

Központi iroda: 2800 Tatabánya, Ifjúság utca 20.
Ügyfélfogadási idő: Hétfőtől péntekig: 08:00-16:00
Online elérhetőség: info@reelweb.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 410 1763