Miért fontos a rendszeres céges blogolás?
Az internet nagy segítség lehet egy vállalat minden életfázisában, ha megfelelően használják. Segíthet elindulni, növekedni és a köztudatban maradni, azaz megőrizni a piacon elfoglalt pozíciót. Nem csupán komoly költségek spórolhatóak meg vele, hanem jelentős többletbevételt is hozhat. Ehhez az egyik leghatékonyabb eszköz a céges blog vezetése.
A céges blogokról
A közösségi oldalakon való jelenlét és egy jó honlap nagyon jó kezdet, a céges blog pedig a sikereket hozó folyatatás. Ez az egyik legolcsóbb marketingeszköz, de nem helyettesíti a weboldalt, csupán nagyon jól kiegészíti azt, a legtöbb esetben annak lazább, kötetlenebb, kevésbé hivatalos részét képezi. Célja nem a közvetlen értékesítés, hanem az ahhoz való hozzásegítés, mégpedig úgy, hogy a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak célcsoportjából sok érdeklődőt vonz, akik pedig mind potenciális ügyfelek, de legalábbis azzá válhatnak a megfelelő bejegyzések által. Egy jó üzleti blog minden percben forgalmat generál, tehát bevételt hoz. Az anyagi bevétel növelésén túl azonban számos más pozitív hatása van, sok segítséget jelenthet több szempontból is.
Emberközelivé teszi a céget és irányíthatóvá az információt
A vállalkozások a lehetséges vásárlók szemében többnyire arctalan gépezetek, de egy vállalati blog ezen finomítani tud, mivel személyesebbé teszi a céget, közelebb viszi a potenciális vevőhöz. Ehhez jó eszköz például pár olyan bejegyzés, ami betekintést enged a vállalat dolgozóinak mindennapi munkájába, tehát megmutatja a „bűvésztrükköket”. Egy-két írás szólhat az elért sikerekről is, ezzel még megbízhatóbb kép mutatható a cégről. Ha a blogbejegyzések megfelelő gyakorisággal és tartalommal jelennek meg, a vállalat nevének keresésekor annak üzleti blogja többszörösen fog megjelenni a találatok között, így az érdeklődő azt találja, amit a vállalkozás megosztani szándékozott vele.
A piackutatás egyik legolcsóbb eszköze
A blog olvasói a célcsoportból kerülnek ki, így a hozzászólásokon keresztül segíthetik például egy új termék bevezetését, pozicionálását. Az ügyfeleket egy vállalati blogon keresztül kérdezni lehet, a véleményük így megismerhető egy adott termékről, szolgáltatásról, vagy arról, hogy ők mit szeretnének. Mindamellett, hogy ettől a vállalat számára fontosnak érzik magukat, látják, hogy számít, hogy mit gondolnak, az így megszerzett információk felhasználhatóak a különböző reklámoknál, hirdetéseknél. Egy tervezett változás bejelentésekor kapott reakciók szerint pedig még annak bevezetése előtt lehet módosítani a kivitelezést, jelentős költségeket megspórolva.
Szakmai közösséget épít, növeli a szakmai hitelességet
A vállalat neve a blogbejegyzéseknek köszönhetően egyre szélesebb körben válik ismertté, egyre több helyen és gyakrabban jelenik meg az interneten, aminek köszönhetően a keresési listán is előkelőbb helyre kerül. A blog követőinek száma ennek hatására növekszik, tehát még több potenciális ügyfelet hoz. Minél több jó és hasznos cikkel jelentkezik egy céges blog, annál több a visszatérő olvasó, akiknek a szemében hamarosan szakértőként tündököl a vállalat. A fiziológiai igény és a biztonság utáni legfontosabb emberi szükségletet elégíti ki, azaz a valahova való tartozás érzését kelti azáltal, hogy egy adott téma köré csoportot, szakmai közösséget épít. Növeli a csoport és a vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai iránti elkötelezettséget, és ahogy párt is többnyire a saját közösségéből választ az ember, vásárolni is onnan fog. A már meglévő ügyfelekben márkahűséget ébreszt, a potenciális vevőkben pedig vágyat arra, hogy ők is az előbbiek táborát erősítsék.
Segíti az ügyfelekkel való kommunikációt és az ügyfélszolgálat munkáját
Egy blog sokkal kötetlenebb és közvetlenebb egy hírlevélnél vagy hirdetésnél, kevésbé hivatalos hangnemet is megenged, ráadásul folyamatos kapcsolattartásra ad lehetőséget. Fontos előny, hogy a kommentelési lehetőség miatt a kommunikáció kétoldalúvá válik, a látogatókat pedig visszatérésre ösztönzik a gyakori bejegyzéseken túl az azok alatt kialakuló esetleges párbeszédek is. Mindemellett az ügyfélszolgálat terhein is enyhít, ha egy-egy bejegyzéssel a gyakran felmerülő kérdések megválaszolásra kerülnek. Ez az előzékenység elégedettséget válthat ki az olvasókból, akikben megerősíti, hogy a vállalkozás nem akarja a felmerülő problémákat elrejteni, és ezzel ismételten a bizalmat erősíti.
Rengeteg ok, kevés idő
Aki keres, az talál ennél sokkal több okot is egy vállalati blog indítására, amennyiben ezt nem találja elegendőnek. Ennyi azonban már egy jó képet ad arról, hogy blogolni sokszorosan megéri, hiszen láthatóan csaknem minden területen segíti a céget, és ezek mindegyike végül a bevétel növekedéséhez vezet hosszabb távon. Ha valaki tudja, hogyan írjon jó blogot, érdemes mielőbb belevágni, mivel ebben az esetben szó szerint értendő, hogy az idő pénz.
Kapcsolódó híreink
Kapcsolódó szolgáltatások
Weblapok keresőoptimalizálása
A seo a különböző keresőkből származó látogatói forgalom maximalizálásáért felel azzal, hogy minél jobb pozíciókat tesz lehetővé adott kulcsszavakra a találati listán. Tehát nem kérdés, keresőoptimalizálni kell a weboldalakat.
Szövegírás
Legyen szó weboldalról, webáruházról, vagy bármilyen webes kommunikációról, elkerülhetetlen a megfelelő szöveg, szöveges tartalom elkészítése az üzenet, ajánlat hatékony elmagyarázásához, megértetéséhez.